Študenti današnjega časa
Filed Under (Ostalo, Video) by MR Foto on 01-12-2007
Vsak, ki je trenutno aktivno vpleten v katerikoli šolski sistem, pa naj bo to osnovnošolski, srednješolski, visokošolski ali kakršenkolišolksi je sigurno že velikokrat slišal o tem, da naš šolski sitem ni dober in, da rabi izboljšave in, da je v tujini bolje in to in ono… Tudi na blogih lahko beremo o slabi in neresni študentski populaciji.
Vendar pa problem ni samo lokalnega značaja, ampak je globalen. Po vseh šolskih inštitucijah na svetu prihaja do podobnih problemov. Vzrok vsemu temu pa je digitalna revolucija oz. bolj natančno internet. S pomočjo interneta lahko vsak zve točno tisto, kar ga zanima, stvari, ki so bile prej dostopne le izbrani množici, so sedaj masovno dostopne. Šolski sistemi se žal niso odzvali in so tako ostali v 20., da ne rečem 19. stoletju. Učijo po starih knjigah, stvari, ki se ne uporabljajo več in celo stvari, ki se v praksi nikoli niso uporabljale.
Ko sem naletel na tale video sem ga enostavno moral objaviti. Pove točno to, kar sam mislim o študiju in to na zelo nazoren in učinkovit način. Treba je nekaj storiti, treba je šolstvo približati človeku in njegovim potrebam…
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dGCJ46vyR9o[/youtube]
Kakšno pa je TVOJE stališče?
am video mi je všeč… sploh se strinjam s tistim delom, kjer iskreno povedo: i bring my laptop with me, but i don’t do school stuff…
in po eni strani itak da je prav da je internet, po drugi pa ni prav… ker se odtujujemo, plus raje se posvečamo internetu kot študiju (pa reč da to ni res… si upam reč, da več ur na dan visiš na netu tko mal za bz oz. za lastno veselje, kot pa se učiš za fax)
ampak sam proces je že tako v slabem stanju, da mislim, da se ga ne da izboljšati… enkrat se bo moralo vse podreti do nule, da se bo lahko začelo spet s pravilnimi temelji lepo od začetka
@saily: Sej lih to je to, prfoksi bi moral znat izkoristit internet, ne pa ga blokirat/zaničvat/neuporabljat. Z interaktivno vsebino se precej lažje naučiš stvari, kakor s 100-stransko knjigo samega teksta. Slika pove več kot 1000 besed pa to…
Haha, keo mnenje o meni 😀 Na internetu sem tko ali drugače 24/7, razen takrat ko spim, učim se pa bolj malo. Hvala Bogu (ali komurkoli že) da se kakšne stvari hitro zapomnim in zato se zelo malo učim.
Dalo bi se izboljšati, že to, kar imamo na našemu faksu, da imamo večino predavanj v ppt obliki in skripte na netu, že to je velika prednost proti ostalim. Še interaktivne in Web 2.0 (kolaborativne) vsebine uvedemo, pa smo že precej bližje cilju.
Hud video!
Drugač se pa kr strinjam kar si napisal, bi pa še dodal, da ni problem samo v šolstvu nasplošno. Ampak, da je velik problem v profesorjih. Že če bi vsi profesorji spremenil način dela bi dvignl celotno šolstvo ful višje. To zdej govorim za fax, v SŠ sm itak na gimnazijo hodu, pa tm kej velik spreminjal nebi (bi se dal tut o tem seveda razpisat :)). Vglavne v dobrem letu faxa sem spoznal že kar nekaj prfoksov, da so pa dobr predaval jih je bilo pa za peščico in tko je povsod. Kaj pomaga, če ma vsaka učilnica projektor, če prfoks prnese prosojnice. Kaj mi pomaga, če mi prfoks govori o stvareh, ki so ble aktualne takrat ko je on v šolo hodu (že če bi mi predaval to kar je danes aktualno, nebi bilo več ko bom prišel v službo).
Torej profesorji bi mogl zamenjat način dela, še prej bi se mogl pa sploh oni naučit, kako se uči druge ljudi. Sej če maš doktorat iz xy znanosti še ne pomen, da znaš to tut nekoga druzga naučit. In od vseh univerzitetnih profesorjev dvomim, da ma 20% pojma kako se uči. Pa ni vse v tem, da morš do znat, so za to tut šolanja in se da tega naučit. In pomoje bi mogu met to opravljeno vsak profesor (pa še to bi bil čist en mejhn korak proti bolšemu šolstvu).
@Andro: An 😀
Sam vseen morš priznat, da mamo prcej več stvari na netu, kot drugi faksi in da je tudi večina prfoksev uporabljala ppt. Sicer nimamo Keynote, ampak OK 😆
Če mene prašaš bi se veliko rešilo že z Web 2.0 pristopom, z neke vrste portalom, kjer bi za vsak predmet sodelovali študenti, profesorji, stroka in pa organizacije.
Če bi nam ratalo kaj taga narest, spatentirat, skomercializirat in uvest v realnost, bi bli svetovne zvezde 😉 Zdej je treba to sam še Žigu Turku rečt 😀
Al pa dobit enga prfoska k bi bil za tak projekt, Turka pokličeš pol k je že vse narjen, da sprav na druge faxe. Al pa sam Florjančiča navdušš nad tem pa bo zrihtu vse, še sponzorje bo dubu :D…
mogoče bi bla pa to tvoja diplomska? :)r
P.S. Še en smešn v reCAPTCHA: “bust H” 🙂
@Andro: Florjančiča, ja 😀 Da bom miljonkat slišu da ma tečno ženo, pa da so gorenjke itq vse zoprne, hehe 😉
Sam tale reCAPTCHA je očitno dobila smisel za humor…”pushing project” 😆
Hud video. Problem v razmišljanju generacije, ki trenutno poučuje. Ko bodo ti šli v penzijo bo šlo na boljše, do takrat pa bodo oni bremzali.
@SasoP: O, a še bereš, hehe 😀 Mislim, da ni to problem, ker sem dal praktično vse generacije profesorjev skozi že in so zabiti tako starejši kot mlajši, kot so tudi tisti bolj napredni tako starejši kot mlajši. Mislim, da je tle odvisno od prfoksa individualno, ne toliko od starosti.
Ne poznam sicer situacije po ostalih fakultetah, ampak zgolj z EF oz. imam še izkušnjo iz srednje šole. Tam smo imeli namreč profesorja, ki je bil malce preveč napreden za svoje čase. Ves čas je namreč “težil”, da je treba prenavljati učne programe, da je treba uporabljati elektronska pomagala,… Rezultat tega je bil, da so ga imeli vsi ostali spremembam ne-naklonjeni profesorji poln kurac.
Načelo:”ne spreminjaj dokler deluje” tudi dandanes še vedno velja.
Podobno je na EF. Tam imamo eno steno “Hall of fame”, kjer so napisani sami starejši profesorji, ki so tako ali drugače pripomogli k razvoju fakultete. In še danes , 20 oz. 30 let kasneje se stvari dogajajo tako kot reče ta ista skupine ljudi. Pa nič ne rečem, bili so najbrž največji carji svojega časa, danes pa to žal niso več.
Še vedno berem, ker mi je tvoj blog všeč.
@SasoP: Jah, sej pravm, glede tega je naš faks precej fensi in napreden. Ni BV reklamiranje kot najbolje opremljen faks v Slo 😛
Tnx, you made my day 😆
@Anonimnež: Tukaj ni debate o Florjančiču, ampak na splošno o študentariji. Pa anonimnih komentarjev ne dopuščam!
Sistem bi se dalo izboljšat, ampak enakovreden – če ne celo večji krivec – so študentje sami in njihov odnos do šolanja in življenja nasploh.
Tudi internet in napredek tehnologije se mi zdi dobra stvar, saj ogromno pripomore k razvoju znanosti in tudi šolanju. Treba se je pa znajti in uporabljati pamet. Če nek študent na predavanju za računalnikom klepeta po MSNju je to njegov problem. Sej mam js tud pištolo doma, pa ne streljam ljudi, ki mi niso všeč.
Js sm študent 3. letnika biokemije, in po mojih izkušnjah ni niti približno tako hudo, kot je prikazan o na filmčku. Res da mam tud js kkšno drago knjigo, k jo nism nikol uporabu, ampak sm si sam kriv in ne kažem s prstom na druge…
Računalniki in tehnologija v širšem pomenu besede pa so konkretno za biokemijo bistvenega pomena, prav tako tudi v drugih znanostih, ki nam razkrivajo skritnosti življenja. Za primer lahko dam recimo pospeševalec delcev v Genovi (kjer bodo raziskovali nastanek materije/vesolja).
@Tim: Se strinjam, tudi študenti so delno odgovorni za nastalo situacijo, vendar vseeno, če bi bili bolj motivirani bi bolj delali. Tako, kot je to v vsaki službi oz. vsaki naravni stvari.
Zakaj pa je študent na MSNju? Zato, ker so predavanja dolgočasna. Pri nekaterih predavanjih je bila vedno nad 90% udeležba pa vsi smo poslušali, ker je bilo zanimivo in na zanimiv način povedano. Na druga jih je hodilo manj kot 10%, pa še tisti so reševali križanke.
Miha, saj si gledal film Zeitgeist,ane? Prav proti koncu lepo pove tudi 2 besedi o tej temi. Sicer pa menim da ne sloni vse na profesorjih; da povem kar konkreten primer: Enkrat smo v šoli hoteli izvedeti/narediti nekaj več vaj pri pouku, ker je bila snov dokaj zapletena, profesor pa je na našo “prošnjo” enostavno odgovoril: Kar smo naredili smo naredili, za več pa pojdite do ravnatelja in naj mi zviša plačo, potem se bomo pa naprej pogovarjali.
“… no ja pa kaj, človek mora vsega se privadit..:”
[…] pogled na YouTube. Wescha najbrž poznate po filmčku o študentih današnjega časa, ki sem ga že linkal na blogu in po enem bolj popularnih YouTube videov o Web 2.0 in digitalnem […]